Hej tøser!
Nu har jeg officielt gået på FG i en hel måned, og en god en af slagsen. Seri, jeg elsker min klasse. Pigerne og drenge er så dejlige. Hvad gjorde jeg dog uden dem førhen? Okay, jeg havde det også fedt før, men jeg har det meget mere fedt nu. Jeg smutter da også til en klassefest i morgen med familien 1.C.
Efter en måned har jeg da også fundet ud af, hvad der er bedst, når lektierne hober sig op den samme dag, eller man har et par afleveringer og en præsentation til samme periode for. Derfor har jeg samlet mine bedste tips til jer. Nogle af jeg vil sikkert tænke "Undskyld mig, du har jo kun gået på gym i en måned, så hvad ved du om det?", men jeg har altid vidst, hvad der fungerede for mig, og jeg har derfor også taget det op på gym, hvor det er en anelse hårdere.
Kaffe = din bedste ven
Jeg ved udemærket godt, at det ikke er alle af mine læsere, der kan lide kaffe, men kaffe er virkelig min bedste ven. Jeg drikker gerne et par kopper om dagen, for det ville være ret nederen, hvis jeg faldt i søvn hen over bordet til latin, matematik eller de andre fag, fordi man har siddet længe om aftenen og lavet lektier.
Lav dine lektier i det sekund, du tænker på det
Uden pis. Lav dine lektier i det sekund, du tænker på det. Ellers, så vil du bare udskyde det, og så er det der, at lektierne hober sig op i kæmpe bunker. Det er ikke fedt, at sidde med en aflevering, præsentation og en masse læsemateriale til dagen efter på én og samme tid.
Farvekordiner
Okay, det virker som noget man gjorde, da man gik i folkeskolen, men det gør det hele så meget lettere at have det hele farvekordineret. Samtidig, så bliver dine notesbøger altså også en del federe at sidde med og læse i, når du senere skal læse op til en prøve eller en eksamen. Dine notater vil også blive meget mere overskuelige.
Organiser dine ting
Virkelig, sørge for at have dine ting organiseret og sat i systemer, så du ikke mister dine papirer eller notater. Gymnasiet er et valg, og det er dermed også dit eget ansvar at have styr på dine ting. Det er nu, du skal vise, hvad det er, du kan.
For Guds' skyld, lad være med at pjække
Igen, gymnasiet er et valg, og dermed dit eget ansvar. Lad nu være med at pjække. Hvis du har været væk et enkelt modul, fordi du ikke magtede, så kan det være, at du missede noget virkelig vigtigt, og er det virkelig også det værd, at forhøje din fraværsprocent mere end højest nødvendigt? Gem det til en dag, hvor du virkelig er syg.
Jeg håber, I kunne bruge disse tips. Jeg benytter mig selv af dem, og de virker for mig. De har gjort både min folkeskole tid, men også min korte gymnasietid meget lettere, og det virker virkelig. Måske jeg laver et indlæg i slutningen af 1.G med mine bedste tips til den tid, hvor jeg har en del mere erfaring.
Kys for nu

Ingen kommentarer:
Send en kommentar